سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

بنده اهل روستای کولاک محله بخش کومله از توابع شهرستان لنگرود هستم ، خوشبختی ما این است که منزل پدری ما در کنار منزل یکی از نوادر روزگار و انسانی بزرگ و عارف و شجاع و ایثارگر ، سردار همیشه قهرمان شهید حسین املاکی قرار داشت. و این یکی عنایت های خاص خدا برای ما بود که این بزرگوار را ملاقات و مدتی با او زیستیم و این عنایت خدا،برکات معنوی زیادی برای ما داشت و دارد. روحش شاد.*** این وبلاگ را به امید شادی روح شهید بزرگوار سردار شهید حاج حسین املاکی بنا نهادم و اگر کسی از ایشان خاطره و یا عکسی دارد می تواند در وبلاگ قرار دهد. در صورت تماس در خدمت شما هستم. علی(قاسم) صفرپناه 09112435891
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
تعداد بازدیدکنندگان :
تعداد افراد آنلاین :
مرکز آموزش ایرانیان
مطالب اخیر وبگاه


پوستر شهدا - شهید حسین املاکی

رزمندگان  اسلام از لشکرهای مختلف در چند مرحله با درایت و هوشمندی و نیز با جنگ آوری و شجاعت از سد دشمن گذشته و با فتح قله استراتژیک ژاژیله به شهر مهم مائوت رسیدند ، و این شهر بسیار مهم توسط رزمندگان گیلانی فتح و پاکسازی شد ، و پس از آن با عبور از پادگان مهم ( قشن ) عراقی ها ، به دشت وسیعی رسیده و قرار شد که گردان حمزه سیدالشهدا (ع) بر روی خاکریزی به طول حدود 5/1کیلومتر پدافند کند و حاصل زحمات چندین روزه یگانها و لشکرهها را در این نقطه بسیار مهم راحفظ نماید .

از آن طرف شرایط به گونه ای دیگر بود ، سردار مهدی خوش سیرت ( معاون لشکروفرمانده تیپ2) به همراه بیش از یک گروهان از رزمندگان و فرماندهان گردان حمزه سید الشهدا (ع) که در زیر یک پل فصلی حضور داشتند بر اثر اصابت راکت هلی کوپتر بعثی ها به دهانه پل ، شهید و یا زخمی شده و همین موضوع باعث شده بود که شرایط دیگری در خط مقدم رقم بخورد .

نیرو به تعداد کافی نبود ، تآمین مهمات هم به کندی و سختی صورت می گرفت ، دشمن فوق العاده فشار آورده بود ، تانکها و ادوات زرهی و سربازان بعثی ها در دشت آرایش گرفته و به سمت خاکریز می آمدند ، خاکریزی که برخی از مسیرهایش بریده شده و در برخی دیگرهم بجهت شهادت و زخمی بودن رزمندگان در زیر پل یاد شده نیرو نداشت ، از طرفی آتش دشمن هم بحدی بود که به اصطلاح نمی توانستی سر بلند کنی .

در این شرایط دو نظر وجود داشت : یکی اینکه برخی از فرماندهان معتقد بودند که برای حفظ جان مابقی رزمندگان به عقب برگردیم و دیگری که معتقد بودند عقب نشینی اگر صورت بگیرد تمام زحمات چندین روزه یگانهای عمل کننده برباد خواهد رفت . در این اثنا نگارنده خود شاهد بود که سردار بزرگ و قهرمان گیلان شهید حسین املاکی با دست ترکش خورده و آتل گرفته به لبه جلویی خاکریز آمد و با چهره ای بشاش همگی را دعوت به مقاومت نمود و حتی به شوخی می گفت بچه ها باید انتحاری (عاشورایی) عمل کنیم ! و این خاکریز نباید سقوط کند . خود حسین آقا دو قبضه خمپاره 60 فراهم نموده و خیلی سریع آنها را جانمایی نمود ، بنده حقیر برای گلوله ها خرجگزای می کردم و این سردار بی ادعا خود به بالای خاکریز می رفت و موقعیت بعثی ها را با چشم غیر مسلح مشاهده می کرد و بعد آتش بر سرشان می ریخت . عراقی ها تا خاکریز خودی پیشروی نمودند ، حتی دو دستگاه تانکشان تا بالای خاکریز مان آمد ولی بچه ها عقب نشینی نکردند و با همه توان جنگیدند و البته خداوند تبارک و تعالی هم نصرت خود را عنایت نمود وما توانستیم که ضمن تلافات به دشمن ، غنائم زیادی بدست آوریم ( ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ).

خط ماووت حفظ شد و افتخار بزرگی در دفتر افتخارات لشکر قهرمان گیلان ثبت شد و برای همیشه نام شهید خوشسیرت و دیگر شهدا با عنوان فاتح مائوت باقی ماند و گرچه برخی از افرادی که حتی پایشان به خط مقدم نرسیده بود ، آنروزها برای راه یابی به مجلس با ادعای دروغ ، خود را فاتح مائوت مطرح و در بوق و کرنا نمودند و البته بعدها رنگ عوض کرده و از گذشته خود پشیمان شدند!! ، ولی آنچه که آموزه عملیات نصر4 بود پایداری و استقامت با نگاه مخلصانه و خدامحور است. اینگونه بود که شهدای بزرگی چون سردار خوش سیرت ، سردار مجید مرآت ، شهیدان مهدی فتاحی ، احمد صفردوست ، ابوالفضل خانی پور و… ماندگار شدند و برای همیشه در یادها ماندند و راه و روششان الگوی همه آزادگان شد . و امروز هم بنا به فرموده علمدار غافله عشق ، امام خامنه ای عزیز ، راه برون رفت از مشکلات و موانع ، پایداری و استقامت با نگاه اخلاص به خداوند تبارک و تعالی و توجه به ظرفیت های درونزای نظام جمهوری اسلامی است . یادمان باشد ما همان رزمندگان عملیات نصر4 هستیم.

راوی: حاج عباس بایرامی

 




نویسنده علی صفرپناه در سه شنبه 93/4/17 | نظر

کتاب سردار شهید املاکی

سرلشکر شهید حسین املاکی

شهید املاکی

شهید املاکی

سردار سرافراز شمال کشور

شهید املاکی

کتاب شهید املاکی

 کتاب شهید املاکیشهید املاکی

 




نویسنده علی صفرپناه در شنبه 93/4/7 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir